Opis

Czy targowanie się w każdym kraju uchodzi za zachowanie pożądane? Czy wypytywanie Klienta o rodzinę i jego zarobki mieści się w zestawie typowych pytań podczas spotkania biznesowego? Na ile w różnych kulturach dozwolone jest stosowanie żartów, ironii i dowcipów podczas obsługi Klienta?

Znajomość odpowiedzi na te i podobne pytania świadczy o przygotowaniu się do obsługi Klienta pochodzącego z odmiennej kultury. Trywialnym wydaje się stwierdzenie, że w każdej kulturze ludzie oczekują innej obsługi jako Klienci. Niebagatelne znaczenie dla sukcesu marki, sprzedaży, rozwoju firmy ma uwzględnianie potrzeb Klienta płynących z jego przekonań, które wynikają z jego kultury. Choć potrzeby Klientów w różnych krajach mogą być do siebie zbliżone, to nie ma jednej uniwersalnej metody obsługi Klientów pochodzących z różnych krajów.

Korzyści

  • Zwiększenie wiedzy na temat oczekiwań Klientów z różnych krajów, wynikających z wartości i norm kultur narodowych,
  • Rozwinięcie umiejętności adekwatnego reagowania na potrzeby Klienta odmiennego kulturowo,
  • Rozwinięcie umiejętności trafnego analizowania konfliktów w relacji z Klientem odmiennym kulturowo oraz dobierania adekwatnych rozwiązań do sytuacji konfliktowych.

Poruszane tematy

  • Sposoby nawiązywania i utrzymywania relacji biznesowej w różnych (konkretnych) kulturach,
  • Rozwiązywanie konfliktów we współpracy z Klientem odmiennym kulturowo,
  • Techniki radzenia sobie z krytyką i atakiem werbalnym Klientów z różnych krajów,
  • Uprzejmość, grzeczność, znaczenie relacji, sposoby komunikowania się w różnych kulturach.

Trenerzy

Trenerka, Konsultantka, Specjalistka międzykulturowa

Od 2000 roku prowadzi działania szkoleniowe i doradcze, których celem jest rozwój kompetencji międzykulturowych i międzyludzkich, dla Polaków i obcokrajowców, w Polsce i za granicą. Specjalizuje się w szkoleniach biznesowych z zakresu m.in. Komunikacji i współpracy międzykulturowej.

Dyrektor Zarządzający, Trener, Coach, Konsultant

Dyrektor Zarządzający TRAINING TREE. Wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej (MBA). Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany Coach EMCC, Konsultant Belbin Team Roles®, Practitioner oraz Business Practitioner in the Art of NLP.

Mogą Cię zainteresować także

Komunikacja i perswazja w sprzedaży

Dowiedz się więcej

KOMUNIKACJA I PERSWAZJA W SPRZEDAŻY

Skuteczna sprzedaż opiera się na umiejętnym poprowadzeniu rozmowy.

Zobacz
Profesjonalna obsługa klienta

Dowiedz się więcej

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

Wyjątkowa obsługa Klienta jest obszarem, w którym możemy zwiększyć naszą skuteczność sprzedażową.

Zobacz