Opis

"Category Management..." to szkolenie wyposażające w umiejętności i wiedzę niezbędne do skutecznego zarządzania kategorią produktową w handlu – zarówno w niezależnych jednostkach handlowych różnych branż, jak i sieciach handlowych.

Podczas szkolenia Uczestnicy spojrzą całościowo na strategię oferty handlowej, zapoznają się z metodami pozyskiwania informacji niezbędnych do budowy efektywnej gamy produktowej. Zgłębią także sam proces tworzenia oferty, sposoby jej optymalnej implementacji w miejscu sprzedaży oraz prezentacji na stronie internetowej.

Oparte o realia rynkowe case studies oraz ćwiczenia sprawią, że Uczestnicy zapoznają się ze sposobami wykorzystania danych rynkowych i sprzedażowych, metodami budowy gam produktowych, pozycjonowaniem cenowym i tworzeniem planogramów.

Korzyści

  • Rozwinięcie świadomości strategicznej dotyczącej roli zarządzania kategorią w organizacji handlowej,
  • Uświadomienie wagi integrowania Klientów w proces budowy oferty i opanowania podstawowych narzędzi w tym zakresie,
  • Zdobycie umiejętności budowy efektywnej oferty handlowej,
  • Zrozumienie roli podstawowych parametrów kategorii produktowej i ich wpływu na sprzedaż (m.in. szerokość i głębokość oferty, pozycjonowanie cenowe, parametry ekspozycji),
  • Poznanie skutecznych metod pricingu i merchandisingu.

Poruszane tematy

  • Koncepcja Customer-Centric i poznawanie perspektywy Klienta,
  • Elementy budowy strategii produktowej,
  • Badanie drzewa decyzyjnego Klienta i zastosowanie go do budowy oferty,
  • Strukturyzowanie oferty wg zgodności ze strategią biznesu i wagą ekonomiczną,
  • Podstawowe metody testowania oferty,
  • Analiza rynku i parametrów sprzedażowych,
  • Cele i metody pricingu,
  • Analizowanie specyfiki Klientów w punkcie handlowym i wykorzystania tych danych w lokalnych modyfikacjach oferty,
  • Skuteczna prezentacja oferty w miejscu sprzedaży lub na stronie internetowej.

Trener

Trener Biznesu, Konsultant

Pomysłodawca i Kierownik Merytoryczny studiów podyplomowych Strategiczne Zarządzanie Kategorią Produktową w Akademii Leona Koźmińskiego. Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem produktem, marką, kategorią produktową, sprzedażą i obsługą Klienta, a także negocjacjami i wystąpieniami publicznymi.

 

Mogą Cię zainteresować także

Merchandising

Dowiedz się więcej

Merchandising - skuteczna prezentacja i komunikacja produktów

Prowadź skuteczną prezentację i komunikację produktów w punktach sprzedaży.

Zobacz
Skuteczna sprzedaż

Dowiedz się więcej

SKUTECZNA SPRZEDAŻ

Umiejętności i postawy handlowców mają bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe firmy.

Zobacz