Opis
„Merchandising...” jest szkoleniem poświęconym umiejętnościom i wiedzy niezbędnej do prowadzenia skutecznych działań związanych z prezentacją i komunikacją produktów w punktach sprzedaży – zarówno w niewielkich jednostkach handlowych różnych branż, jak i sklepach wielkopowierzchniowych.
Uczestnicy poznają i nauczą się wykorzystywać podstawowe zasady i metody tworzenia efektywnego planu sklepu i planu półki. Zdobędą również umiejętność budowy skutecznej komunikacji z Klientem w miejscu sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem działań promocyjnych. Dowiedzą się też o roli informacji o Kliencie w procesach merchandisingowych, a także nauczą się pozyskiwania niezbędnych informacji. Powyższe umiejętności Uczestnicy będą doskonalić podczas opartych o realia rynkowe case studies i ćwiczeniach warsztatowych.
Uczestnicy poznają i nauczą się wykorzystywać podstawowe zasady i metody tworzenia efektywnego planu sklepu i planu półki. Zdobędą również umiejętność budowy skutecznej komunikacji z Klientem w miejscu sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem działań promocyjnych. Dowiedzą się też o roli informacji o Kliencie w procesach merchandisingowych, a także nauczą się pozyskiwania niezbędnych informacji. Powyższe umiejętności Uczestnicy będą doskonalić podczas opartych o realia rynkowe case studies i ćwiczeniach warsztatowych.
Korzyści
- Rozwinięcie świadomości roli merchandisingu w punkcie sprzedaży,
- Uświadomienie wagi wiedzy o sposobie funkcjonowania Klienta (w trakcie zakupów) w procesie tworzenia rozwiązań merchandisingowych i opanowanie podstawowych narzędzi w tym zakresie,
- Zdobycie umiejętności budowy efektywnego planogramu sklepu (plan sklepu i plan półki) z uwzględnieniem parametrów ceny, zastosowania, marki itp.,
- Poznanie skutecznych narzędzi komunikacji wizualnej (w tym promocyjnej) w sklepie,
- Nabycie umiejętności wykorzystania synergicznego działania dostawca – detalista w procesach merchandisingowych.
Poruszane tematy
- Podstawowe zasady zachowania się różnych typów Klientów w sklepie,
- Analizowanie specyfiki Klientów w punkcie handlowym i wykorzystanie tych danych w budowie planogramu,
- Reguły tworzenia planu sklepu i planu półki (miejsce kategorii w sklepie i produktu na półce),
- Logika ułożenia produktów (zastosowania, marki, ceny) i jej wpływ na zachowania Klientów,
- Wykorzystanie miejsc specjalnych (końcówki regału, kosze wyprzedażowe, standy kasowe),
- Komunikacja wizualna w miejscu sprzedaży (w tym: promocyjna),
- Podstawowe metody testowania rozwiązań merchandisingowych,
- Możliwości wynikające ze współpracy producenta/dostawcy i detalisty.
Trener
Trener Biznesu, Konsultant
Pomysłodawca i Kierownik Merytoryczny studiów podyplomowych Strategiczne Zarządzanie Kategorią Produktową w Akademii Leona Koźmińskiego. Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem produktem, marką, kategorią produktową, sprzedażą i obsługą Klienta, a także negocjacjami i wystąpieniami publicznymi.