Opis

„Merchandising...” jest szkoleniem poświęconym umiejętnościom i wiedzy niezbędnej do prowadzenia skutecznych działań związanych z prezentacją i komunikacją produktów w punktach sprzedaży – zarówno w niewielkich jednostkach handlowych różnych branż, jak i sklepach wielkopowierzchniowych.

Uczestnicy poznają i nauczą się wykorzystywać podstawowe zasady i metody tworzenia efektywnego planu sklepu i planu półki. Zdobędą również umiejętność budowy skutecznej komunikacji z Klientem w miejscu sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem działań promocyjnych. Dowiedzą się też o roli informacji o Kliencie w procesach merchandisingowych, a także nauczą się pozyskiwania niezbędnych informacji. Powyższe umiejętności Uczestnicy będą doskonalić podczas opartych o realia rynkowe case studies i ćwiczeniach warsztatowych.

Korzyści

  • Rozwinięcie świadomości roli merchandisingu w punkcie sprzedaży,
  • Uświadomienie wagi wiedzy o sposobie funkcjonowania Klienta (w trakcie zakupów) w procesie tworzenia rozwiązań merchandisingowych i opanowanie podstawowych narzędzi w tym zakresie,
  • Zdobycie umiejętności budowy efektywnego planogramu sklepu (plan sklepu i plan półki) z uwzględnieniem parametrów ceny, zastosowania, marki itp.,
  • Poznanie skutecznych narzędzi komunikacji wizualnej (w tym promocyjnej) w sklepie,
  • Nabycie umiejętności wykorzystania synergicznego działania dostawca – detalista w procesach merchandisingowych.

Poruszane tematy

  • Podstawowe zasady zachowania się różnych typów Klientów w sklepie,
  • Analizowanie specyfiki Klientów w punkcie handlowym i wykorzystanie tych danych w budowie planogramu,
  • Reguły tworzenia planu sklepu i planu półki (miejsce kategorii w sklepie i produktu na półce),
  • Logika ułożenia produktów (zastosowania, marki, ceny) i jej wpływ na zachowania Klientów,
  • Wykorzystanie miejsc specjalnych (końcówki regału, kosze wyprzedażowe, standy kasowe),
  • Komunikacja wizualna w miejscu sprzedaży (w tym: promocyjna),
  • Podstawowe metody testowania rozwiązań merchandisingowych,
  • Możliwości wynikające ze współpracy producenta/dostawcy i detalisty.

Trener

Trener Biznesu, Konsultant

Pomysłodawca i Kierownik Merytoryczny studiów podyplomowych Strategiczne Zarządzanie Kategorią Produktową w Akademii Leona Koźmińskiego. Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem produktem, marką, kategorią produktową, sprzedażą i obsługą Klienta, a także negocjacjami i wystąpieniami publicznymi.

 

Mogą Cię zainteresować także

Category Management

Dowiedz się więcej

Category Management - skuteczne zarządzanie kategorią produktową

Prowadź skuteczną prezentację i komunikację produktów w punktach sprzedaży.

Zobacz
Skuteczna sprzedaż

Dowiedz się więcej

SKUTECZNA SPRZEDAŻ

Umiejętności i postawy handlowców mają bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe firmy.

Zobacz