Opis
Efektywna komunikacja leży u podstaw każdej udanej organizacji. W dzisiejszym zróżnicowanym i połączonym ze sobą świecie używanie języka inkluzyjnego to nie tylko wybór, ale konieczność.
W globalnym i zróżnicowanym społeczeństwie oraz środowisku biznesowym, komunikacja stała się kluczowym czynnikiem sukcesu. Skuteczna komunikacja ma wpływ na każdy aspekt działalności organizacji, od interakcji wewnętrznych po komunikację z klientami i partnerami zewnętrznymi. Dlatego też, aby utrzymać się na rynku i odnosić sukcesy, organizacje muszą przywiązywać ogromną wagę do sposobu, w jaki komunikują się ze światem.
W miarę jak nasze społeczeństwo staje się coraz bardziej różnorodne, stosowanie języka inkluzyjnego staje się niezbędnym narzędziem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Dlaczego? Ponieważ język inkluzyjny wyraża szacunek dla różnorodności i równości. Pozwala każdemu członkowi zespołu czy klientowi poczuć się uszanowanym, docenionym i zrozumianym. To nie tylko wybór etyczny, ale także strategia biznesowa.
Korzyści
- Szkolenie pomoże poprawić umiejętności komunikacji, co przekłada się na lepsze zrozumienie i interpretację przekazywanych informacji.
- Poprzez stosowanie języka inkluzyjnego, uczestnicy będą w stanie budować trwałe i pozytywne relacje zarówno w środowisku pracy, jak i w życiu osobistym.
- Szkolenie pomaga zidentyfikować uprzedzenia i stereotypy, które mogą być ukryte w języku, co z kolei pozwala na ich przezwyciężenie.
- Udział w szkoleniu sprzyja tworzeniu kultury organizacyjnej, która respektuje i docenia różnice między pracownikami i klientami.
Poruszane tematy
- (Nie)inkluzywne zwroty dotyczące m.in. płci, osób LGBT +, wieku, niepełnosprawności, rodzicielstwa, religii, chorób, wyglądu.
- Piramida Allporta w codzienności organizacyjnej i jej praktycznie zastosowanie.
- Jak inkluzywnie reagować na język wykluczający? Schematy interwencji na forum 1:1.
- Podstawy komunikacji inkluzywnej: zasady, przykłady, konteksty, dobre praktyki.
Trenerzy
Trenerka, Mediatorka
Ekspertka z obszaru polityki i prawa antydyskryminacyjnego. Zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem strategii dotyczących zarządzania różnorodnością, inkluzji i przeciwdziałania dyskryminacji na poziomie organizacji i przedsiębiorstw, a także gmin, miast i metropolii. Uczestniczyła m. in. w opracowaniu Modelu na rzecz Równego Traktowania w Gdańsku.