Współpraca międzypokoleniowa bez krindżu

 

We współpracy międzypokoleniowej liczy się nie tylko akceptacja. Jak czerpać radość z różnic międzypokoleniowych? Jak lepiej i przyjemniej współpracować, gdy podejście do pracy i relacji jest bardzo zróżnicowane? Jak to pogodzić z biznesem i wynikami? Dlaczego NIE zarządza się pokoleniami?

Cyfrowy dobrostan. Jak dbać o siebie i zespół w czasach GPT?

 

Szkolenie "Cyfrowy dobrostan. Jak dbać o siebie i zespół w czasach GPT?" zaprasza uczestników do odkrycia potencjału nowoczesnych technologii, zwłaszcza sztucznej inteligencji, w poprawianiu jakości pracy i życia. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat pracy głębokiej jako kluczowej kompetencji przyszłości oraz dowiedzą się, jak tworzyć odpowiednie warunki do jej rozwoju, zarówno w tradycyjny sposób, jak i z wykorzystaniem narzędzi opartych na AI.

"Roboty zabiorą nam robotę" – Fakty i mity dot. sztucznej inteligencji

 

Generatywna sztuczna inteligencja (AI) zmieni naszą pracę, rozrywkę i... życie, prawdopodobnie na niespotykaną wcześniej skalę. Jak nie dać się zwariować w zalewie informacji o GPT? Jak oswoić ewentualne obawy przed AI? Czego tak naprawdę możemy się bać, a czego nie?

Mentimeter dla trenerów - jak skutecznie angażować dzięki interaktywnym warsztatom?

 

Interaktywność to klucz do zaangażowania uczestników, a znaczenia narzędzi takich jak Mentimeter w tworzeniu dynamicznych i angażujących szkoleń nie da się przecenić. Ten warsztat ma na celu zapoznanie trenerów z praktycznymi aspektami korzystania z Mentimeter, aby w pełni wykorzystać jego możliwości w edukacji i warsztatach.

Podstawy AI dla trenerów - jak łatwo tworzyć wartościowe materiały i treści?

 

AI staje się nieodłącznym narzędziem w tworzeniu nowoczesnych materiałów edukacyjnych i przyjacielem trenera, który pozwala pracować lepiej, przyjemniej i bardziej efektywnie. To szkolenie ma na celu wprowadzenie trenerów w świat sztucznej inteligencji i pokazanie, jak wykorzystać narzędzie Canva do tworzenia atrakcyjnych materiałów szkoleniowych.

Fake news i dezinformacja. Jak nie dać się nabrać w internecie? Jak pozyskiwać wartościowe informacje?

 

Fake newsy mogą być bardziej wirusowe niż prawdziwe wiadomości. W czasach nadprodukcji danych i nadmiaru informacji to umiejętność zadawania właściwych pytań może okazać się ważniejsza niż uzyskiwanie odpowiedzi. Jaka jest więc wartość informacji w czasach AI? Co warto wiedzieć o dezinformacji i szumie informacyjnym? Jak opierać się o fakty (“Factfulness” Hansa Roslinga), weryfikować informacje (fact checking) i przy tym wszystkim nie zwariować?

Ukryta moc informacji. Czy dane to nowa ropa?

 

"Dane to nowa ropa" - to stwierdzenie Clive’a Humby wspaniale podkreśla znaczenie umiejętnego zarządzania danymi w organizacjach i biznesie.

Jak skutecznie zdobywać wiedzę i filtrować informacje?

 

Według badań IDC, pracownik spędza około 2,5 godziny dziennie na poszukiwaniu potrzebnych informacji. Umiejętność efektywnego wyszukiwania i oceniania zdobywanej wiedzy i informacji może zatem znacząco wpłynąć na poprawę produktywności jednostki i zespołu.

Nowe technologie AI

 

Jak podkreślono w badaniu przeprowadzonym przez PwC, 72% liderów biznesu uważa sztuczną inteligencję za „znaczącą przewagę biznesową”. Jednocześnie badanie przeprowadzone przez McKinsey Global Institute szacuje, że już w 2030 roku sztuczna inteligencja może przyczynić się do stworzenia od 20 do 50 milionów nowych miejsc pracy na całym świecie. Miejsca te obejmą szeroki zakres sektorów - z branżą finansową i bankowością na czele. Dowiedz się jak wykorzystać nowe technologie by wzmacniać siebie i swój zespół.

Twarda empatia

 

Chociaż empatia nadal wydaje się dla niektórych cechą niezwiązaną z biznesem, to chcąc nie chcąc jest ona obecnie kompetencją bardziej biznesową niż kiedykolwiek. Nowa rzeczywistość coraz mocniej pokazuje, że potrzebujemy dzisiaj więcej niż tylko nastawienia na sukces. Potrzebujemy umiejętności radzenia sobie emocjami swoimi oraz innych – klientów, znajomych z pracy, podwładnych. Problem w tym, że część z nas ma ciągle spore wyzwanie z tym, jak reagować, kiedy u naszych kolegów i koleżanek z pracy pojawia się choroba, trudna sytuacja w domu, kryzys, śmierć itp. Nie wiemy w jakie obszary wchodzić, a w jakie nie. Kiedy interweniować, a kiedy odpuścić. Jak łączyć wyrozumiałość i współodczuwanie z egzekwowaniem biznesowego kontraktu i nastawieniem na cel. Część z nas zaczyna więc wpadać w którąś ze skrajności – albo gruboskórnego, chłodnego i nastawionego na wynik za wszelką cenę albo miękkiego i niepotrafiącego stawiać granic. Podczas spotkania popracujmy nad kalibrowaniem swojej postawy i znalezieniem złotego środka.

Agile Mindset

 

Żyjemy w świecie ciągłych zmian i niepewności, a rozwój staje się dzisiaj chyba jedynym antidotum, z którego możemy jeszcze skorzystać... czy tego chcemy czy nie, nie mamy zbytnio wyboru, bo brak rozwoju oznacza już dzisiaj nie tylko stanięcie w miejscu, ale zostanie w tyle i wypadnięcie z obiegu.

Tym większa odpowiedzialność spoczywa dzisiaj na liderach i liderkach, którzy muszą nie tylko ciągle rozwijać swoje umiejętności przywódcze, ale także nauczyć się tworzyć kulturę organizacji stale uczącej się (tzw. permanent learning organization).

UNLEARNING - CZEGO POWINNIŚMY SIĘ ODUCZYĆ, A CZEGO NAUCZYĆ W PRZYWÓDZTWIE

 

Za zdaniem Alvina Tofflera "Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nie umiejący pisać i czytać, ale Ci którzy nie będą potrafili się oduczać i uczyć na nowo". Oduczanie i uczenie stało się dzisiaj kompetencją przyszłości. Dlaczego? Bo stale zmieniająca się rzeczywistość będzie nas zapraszać do zmiany nawyków myślenia i działania. Jakie kompetencje liderskie powinniśmy rozwijać, a jakich powinniśmy się pozbyć we współczesnym świecie? Co mówią trendy i zmieniający się świat? Dlaczego empatia staje się dzisiaj kluczowa a Growth Mindset niezbędny? O tym będziemy rozmawiać podczas naszego spotkania.

EFEKTYWNOŚĆ W ŚWIECIE VUCA

 

Świat zmienia się szybciej niż możesz to zarejestrować? Nie jesteś pewien co przyniesie jutro. Nie nadążasz z niektórymi nowinkami. Termin VUCA wykorzystuje się często do opisu naszej rzeczywistości. Możemy więc marudzić i narzekać albo przygotować się do nowej rzeczywistości. Jakie więc cechy powinniśmy rozwijać jako liderzy by przygotować się na Świat VUCA?

Myślenie krytyczne

 

Celem myślenia krytycznego jest dotarcie do faktów, takimi jakimi one są, a nie takimi, jakimi nam się wydają. Chodzi bowiem o to, jak zwraca uwagę Peter Drucker, guru zarządzania, by podejmować decyzje nie tylko właściwie, ale przede wszystkim właściwe, czyli mądre. Dzięki myśleniu krytycznemu możemy podejmować decyzję trafne w dłuższej perspektywie, a nie tylko przydatne tu i teraz.