Na czym polega Executive Coaching?
Executive Coaching jest indywidualnym wsparciem dla m.in.: kadry zarządzającej, menedżerów, dyrektorów, talentów w firmie oraz tzw. top management. Dzięki holistycznemu podejściu korzyści z Executive Coachingu odnosi nie tylko manager, ale także jego podwładni, przełożeni, a przede wszystkim firma, w której pracuje Klient.
W jakim celu stosuje się Executive Coaching?
Executive Coaching jest szczególnie wskazany w sytuacji, gdy Klient potrzebuje:
- uzyskać diagnozę mocnych stron i obszarów rozwoju
- uruchomić swój wewnętrzny potencjał
- ukierunkować się na realizację celów
- zwiększyć swoje wyniki np. sprzedażowe
- zadbać o work-life balance
- rozwinąć niezbędne kompetencje menedżerskie tj.:
- przywództwo
- planowanie
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- budowanie zespołu
- motywowanie
- rozwijanie pracowników.
Przykładowy schemat Executive Coachingu w organizacji
- Spotkanie z zarządem firmy (badanie i analiza potrzeb organizacji).
- Spotkanie z menedżerem (określenie oczekiwań menedżera, analiza mocnych obszarów i obszarów rozwoju).
- Omówienie celów coachingu i planu działania z zarządem organizacji.
- Wdrożenie procesu coachingu.
- Pomiar rezultatów.
- Follow Up.