Opis
"Category Management..." to szkolenie wyposażające w umiejętności i wiedzę niezbędne do skutecznego zarządzania kategorią produktową w handlu – zarówno w niezależnych jednostkach handlowych różnych branż, jak i sieciach handlowych.
Podczas szkolenia Uczestnicy spojrzą całościowo na strategię oferty handlowej, zapoznają się z metodami pozyskiwania informacji niezbędnych do budowy efektywnej gamy produktowej. Zgłębią także sam proces tworzenia oferty, sposoby jej optymalnej implementacji w miejscu sprzedaży oraz prezentacji na stronie internetowej.
Oparte o realia rynkowe case studies oraz ćwiczenia sprawią, że Uczestnicy zapoznają się ze sposobami wykorzystania danych rynkowych i sprzedażowych, metodami budowy gam produktowych, pozycjonowaniem cenowym i tworzeniem planogramów.
Podczas szkolenia Uczestnicy spojrzą całościowo na strategię oferty handlowej, zapoznają się z metodami pozyskiwania informacji niezbędnych do budowy efektywnej gamy produktowej. Zgłębią także sam proces tworzenia oferty, sposoby jej optymalnej implementacji w miejscu sprzedaży oraz prezentacji na stronie internetowej.
Oparte o realia rynkowe case studies oraz ćwiczenia sprawią, że Uczestnicy zapoznają się ze sposobami wykorzystania danych rynkowych i sprzedażowych, metodami budowy gam produktowych, pozycjonowaniem cenowym i tworzeniem planogramów.
Korzyści
- Rozwinięcie świadomości strategicznej dotyczącej roli zarządzania kategorią w organizacji handlowej,
- Uświadomienie wagi integrowania Klientów w proces budowy oferty i opanowania podstawowych narzędzi w tym zakresie,
- Zdobycie umiejętności budowy efektywnej oferty handlowej,
- Zrozumienie roli podstawowych parametrów kategorii produktowej i ich wpływu na sprzedaż (m.in. szerokość i głębokość oferty, pozycjonowanie cenowe, parametry ekspozycji),
- Poznanie skutecznych metod pricingu i merchandisingu.
Poruszane tematy
- Koncepcja Customer-Centric i poznawanie perspektywy Klienta,
- Elementy budowy strategii produktowej,
- Badanie drzewa decyzyjnego Klienta i zastosowanie go do budowy oferty,
- Strukturyzowanie oferty wg zgodności ze strategią biznesu i wagą ekonomiczną,
- Podstawowe metody testowania oferty,
- Analiza rynku i parametrów sprzedażowych,
- Cele i metody pricingu,
- Analizowanie specyfiki Klientów w punkcie handlowym i wykorzystania tych danych w lokalnych modyfikacjach oferty,
- Skuteczna prezentacja oferty w miejscu sprzedaży lub na stronie internetowej.
Trener
Trener Biznesu, Konsultant
Pomysłodawca i Kierownik Merytoryczny studiów podyplomowych Strategiczne Zarządzanie Kategorią Produktową w Akademii Leona Koźmińskiego. Jako trener specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem produktem, marką, kategorią produktową, sprzedażą i obsługą Klienta, a także negocjacjami i wystąpieniami publicznymi.